Imagefilm – es lebe die Marke

Image Film – Long Live The Brand

Ein Imagefilm kann mitreißen und begeistern – aber führt er auch zum Ziel? Wir erreichen Beides. Die Architektur  unserer Imagefilme ist darauf ausgelegt, zwei zentrale Kriterien des Marketings sozusagen als Erbgut immer mit sich zu führen: Markenbotschaft und Effektivität. Damit ihr Erfolg messbar wird.

An image film can carry you away and inspire you – but does it achieve its goal to deliver the brand message effectively? We achieve both. The architecture of our image film is designed to always uphold these key marketing criteria, making your success measurable.

Information und Emotion

Emotionen zu erzeugen, ist die verlässlichste Art, Informationen im Gehirn zu verankern.  Die Jahreszahlen 1954, 1974, 1990 und 2014 lassen einen Sportmuffel völlig kalt. Bei der Zielgruppe der Fußballfans dagegen läuft sofort ein innerer Film der deutschen WM-Siege ab. Wir finden diesen Trigger, der die Verbindung zwischen Produkt und Käufer entstehen lässt. Denn er ist der Schlüssel zu Ihren Erfolg.

Information And Emotion

Generating emotions is the most reliable way to anchor information in the brain. The years 1954, 1974, 1990 and 2014 would mean nothing to a sports indifferent person. In the case of a target group of German football fans, on the other hand, the viewers would immediately associate these numbers with the years that Germany won the soccer world cup. Memories of game scenes, goals and lifting the trophy will run through their heads. We will find this unique trigger which creates the connection between the product and the customer. Because it is the key to your success.

Ihr Ziel

Dazu definieren wir Ihr Kommunikationsziel und verdichten es zu einer Aussage, die ihre Zielgruppe versteht. Es geht nämlich nicht um das auswendig lernen ihres Markenclaims. Vielmehr verankern wir ihre Marke im relevant Set der Kunden, damit Information im richtigen Moment im Gehirn des Kunden abrufbar ist. Was bringt dem Autohersteller die Autowerbung, wenn der Rezipient sich gerade kein Auto kaufen will? Werbung ist nur effektiv, wenn sich der Kunde im Moment der Kaufentscheidung an ihre Botschaft erinnert. Dafür sorgen wir.

Your Goal

We define your communication goals and condense them into a statement that your target group understands. It’s not about memorising your brand claim – we rather anchor your brand in the customer’s “relevant set” so that the information is available in the customer’s brain at the right moment. What does car advertising do for the car manufacturer if the recipient doesn’t want to buy a car in the near future? Advertising is only effective if the customer remembers your message at the moment of making the purchase decision. We take care of that.